Pages

Monday, August 1, 2011

Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Nu stiu de ce, dar in ultima vreme, daca caut un film si Robert Downey Jr. joaca in el, ma uit. Cu ocazia asta am vazut si "Zodiac" inainte de "Kiss Kiss Bang Bang", insa nu ma voi obosi sa scriu un review despre ala, a fost un film plictisitor, a mai durat si aproape trei ore.
Revenind, Robert Downey Jr. asta incepe sa ma fascineze si cred ca incet incet a intrat in top 5 actori preferati, isi da coate cu Johnny Depp si altii. Cand am dat de filmul asta si am vazut ca e Val Kilmer in el, am zis ca va fi un buddy cop movie sau ceva de genu, tinand cont ca este scris in parte si regizat de acelasi om care a dat lumii "Arma mortala" ca sa-i zic cum apare la noi la PRO TV. Departe de asa ceva.
Harry Lockhart (Downey) este un pungas la drumul mare care in timp ce fuge de politie ajunge la o auditie de film, ia rolul si asa ajunge la Hollywood unde primeste "training" despre cum sa joaca rolul unui detectiv de la nimeni altul decat Gay Perry ( Kilmer). Si da, numele ii spune si orientarea sexuala. Se intampla cateva crime, ceva inscenari si incepe show-ul.
Eu nu stiu exact ce dumniezo vroia sa fie filmul asta, dar pentru mine a fost o parodie la toate filmele noir si de actiune care se petrec in lumea plastica a Los Angeles-ului. Habar n-am daca asta a vrut Shane Black (regizorul), desi cred ca da, dar eu am ras de m-am spart. Downey si Kilmer au fost pur si simplu fabulosi, unul din cele mai bune, ciudate si hilare duo-uri care le-am vazut pe ecran in probabil unul din cele mai subapreciate filme.
Scene de umor sec (la care Robert Downey Jr exceleaza) amestecate cu actiune in cel mai pur sens, un ritm rapid, replici savuroase intre cei doi protagonisti, nici nu mai stiu ce sa zic, trebuie sa-l vedeti! Downey Jr. este si naratorul povestii, un narator reinterpretat fata de filmele noir,care este constient de prezenta publicului si de greselile care le face in povestire si opreste filmul pentru asta ca sa-si completeze ideile, precum si anumite scene absolut absurde, desi unii poate nu gusta aceste lucruri, eu le-am vazut ca pe o plecaciune dar si o bataie de joc la adresa filmele noir ( Fred MacMurray cred ca se rasuceste in mormant).
La capitolul minus, sincer pe mine nu m-a prea prins tot misterul cu crimele si cine pe cine a omorat, probabil pentru ca eram prea prins de cat de tare au jucat Kilmer si Downey Jr., desigur, fara a uita sa mentionez si restul ansamblului care si-au facut fiecare datoria perfect ( Michelle Monaghan in rolul damsel in distress, Larry Miller in rolul directorului de casting si Rockmond Dunbar in rolul thug-ului negru).
Acum in timp ce scriu, cred ca m-as risca sa fac o comparatie intre acest film si clasicele lui Guy Ritchie, prin faptul ca ambele imbina umorul negru cu actiunea si ca reusesc sa creeze personaje memorabile ( cu un plus pentru filmele lui Guy Ritchie totusi, nimic nu bate atmosfera care o creeaza el ). In concluzie, daca nu l-ati vazut in cei 6 ani de cand a aparut, e timpul! Pentru cei care l-au vazut, astept cate un comment sa vad daca m-a luat pe mine euforia sau chiar e un film bun.

8 comments:

  1. slugger?

    de cate ori dau peste titlu il confund cu "bang bang you're dead".
    dar si asa vroiam sa-l tot vad, ca e mereu in oala cu filmele lui ritchie, si daca tie ti-o placut...va trebui sa-mi fac timp

    ReplyDelete
  2. and what am i supposed to say to that?

    apropo robert downey jr, ai vazut "a scanner darkly"?

    ReplyDelete
  3. Crimele alea nu m-au prins nici pe mine in schimb umorul a fost de calitate. si eu am avut o perioada in care m-am uitat la filme cu Downney :)
    Am inceput cu Gigerbread man (mai vechi si nu cu un rol tocmai principal )si am trecut prin multe.
    Cel mai mult mi-a placut cum a jucat in FUR.(din seria filmelor mai putin comerciale)

    ReplyDelete
  4. am uitat sa mentionez ca sunt de acord cu ce ai scris despre Zodiac...am vazut juma si dupa ma uitam 5 min/skip 10 min si tot asa pana la sfarsit...bleah!

    ReplyDelete
  5. Am tot zis ca vad si FUR, asta se va intampla cand ma intorc din vacanta ;)

    ReplyDelete