Pages

Tuesday, August 30, 2011

Recenzie in 5 minute: American: The Bill Hicks Story - 2009

Cum de l-am vazut?
Cand l-am vazut prima data, nu stiam de Bill Hicks. Trailerul parea interesant, si considerand ca in Anglia e o legenda, m-au convins niste prieteni sa mergem la cinema. Am intrat fara sa stiu ce ma asteapta.


Un documentar in stil clasic despre viata comedianului Bill Hicks, considerat unul din cei mai importanti si influenti oameni in domeniu. In Octombrie 1993, performance-ul lui Hicks a fost primul complet cenzurat la "The Late Night Show" in toata istoria sa. (In acea vreme David Letterman era gazda, cateva decade mai devreme, pe vremea lui Johhny Carson, producatorii au cenzurat soldurile lui Elvis; dar actul lui Bill a fost primul complet scos din program).



Documentarul e destul de tipic, urmarind viata lui Hicks de la copilarie la moarte, prin imagini, filmari private, narate de prieteni, familie, colegi, intersectate cu fragmente din spectacolele sale.
Povestea e si ea clasica: tanar talentat si ambitios dintr-un orasel are vise marete, reuseste, are succes, cade in alcool si droguri, isi revine, moare tragic in culmea gloriei. Punctul cel mai de lauda al documentarului e ca nu melodramatizeaza nici unul din momente, nu il judeca. In ciuda interviurilor cu oamenii cei mai apropiati, se mentine un ton obiectiv. Povestea are un curs natural, si este mult mai interesanta asa. Oricum, cu un om ca si Hicks nu e greu sa faci un film interesant: inteligent, cult, obscen, cinic, elocvent, mizantrop, vulgar, hilar, umanist, agresiv, om fara tabu-uri si un iubitor al adevarului, a oamenilor si a iubirii. Un om care chiar vroia sa schimbe lumea cu ceea ce facea.

Daca va place George Carlin, Doug Stanhope si alti comedianti care chiar au ceva de spus si nu vor doar sa faca glume, va va place si Hicks. Nu stiam de el inainte de film, de atunci am vazut tot ce am gasit pe net si i-am citit si cartea.

L-as mai vedea din nou?
Prima data am vazut filmul cand a iesit, si in seara asta l-am vazut din nou. Peste vreo doi ani m-as mai putea o data cu placere.


Cateva fragmente din showurile sale:















5 comments:

  1. " Today, a young man on acid realised that matter is merely energy condensed to a slow vibration; that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death. Life is only a dream and we are the imagination of ourselves. Here's Tom with the weather! " Btw, show-ul din care ai postat a fost inregistrat in Londra.

    ReplyDelete
  2. E tare baiatul, am vazut si eu de curand un stand-up de al lui si am zis ca trebuie sa vad filmul asta... mi-ai luat-o inainte

    ReplyDelete
  3. Bah, eu cand m-am uitat la documentar m-am cam plictisit sincer. A fost candva iarna asta...

    ReplyDelete
  4. as i said, it doesn't bring some great emotional punch, it brings a nice view on the whole comedy scene of that time, si functioneaza bine ca si introducere la hicks, ca doar din stand-upuri nu afli toata povestea. de ce de exemplu nu se mai aude nimic de el.
    era prieten bun cu bill lahr (religulous), si showul care l-a lansat pe lahr era gandit pentru hicks

    ReplyDelete