Pages

Sunday, July 22, 2012

Trailer: Man of Steel

Marti asta am fost la Spider-Man si martea asta care vine ma voi duce la Batman, si ca sa nu cumva sa intru in sevraj de la lipsa de super-eroi in perioada asta dintre cele doua filme, cei de la Warner Brothers si de la Legendary au avut incredibila bunavointa de a lansa primul trailer pentru urmatorul film cu Super-Man, care va iesi abia vara viitoare. Cam devreme pentru inceperea marketingului, chiar si pentru un amarat teaser, dar cred ca s-au speriat de avalansa de filme dupa benzi din vara aceasta (ok, ok, sunt trei, dar alea trei...) si au vrut sa reaminteasca pamantenilor ca acest proiect inca exista, si ca ar trebui sa arate niste entuziasm si pentru el, nu doar pentru Hobbitul.

Facem si o sumara analiza, dar in primul rand sa vedem trailerele. Si folosesc pluralul cu mare tragere de inima aici, caci dragii nostrii au reusit sa gaseasca o metoda foarte ieftina de a avea mai mult de un trailer dar fara sa dezvaluie prea multe imagini. Adica au folosit exact aceleasi imagini, in exact acelas montaj, cu exact aceeasi muzica, doar ca au folosit doua naratiuni diferite. Una de Kevin Costner in rolul tatalui adoptiv Jonathan Kent, care aici pare sa se fi transormat din fermier in pescar, si una de Russel Crowe in rolul tatalui biologic, Jor-El. (da, am stiut cum il cheama, fara sa trebuiasca sa dau google). Dar desi monoloagele difera in cuvinte efectiv, cei doi tati spun acelas lucru, ceva de genul: "Fiule, este foarte tare, gen. Adica, esti un baiat super. Un barbat super chiar."

Versiunea Terra:



Versiunea Krypton:



Am sa evit comparatiile cu o adaptare Terrence Malick a serialului Deadliest Catch, si am sa sar direct la prima chestie care s-a facut observata. Muzica. Am mentionat anterior cat de mult ma enerveaza cand vad melodii geniale din filmele mele preferate refolosite si reciclate in trailere si reclame si alte filme si etc. Este lenevie. Mai ales daca muzica e luata de la o scena epica si incarcata emotionala care nu a fost uitata de cei care au vazut-o, in nici un detaliu, nici macar muzica, chiar daca au trecut 11 ani.



Se potriveste melodia pe trailer? Da. Chiar foarte bine. Poate ar trebui sa ma bucur ca scorul lui Howard Shore mai primeste niste reclama, dar tot lazy mi se pare toata chestia.

Dar trecand la trailer de chiar. Este un pas in fata spre a ma convinge sa vad filmul. Nu e un trailer exceptional, in sine, dar arata ca filmul are niste potential. Mie oricum nu mi s-a parut Super-Man prea interesant, si ultimul film nu l-am vazut. Iar cele de dinante, le-am vazut pe la 7-10 ani, si nu am fost curios sa le recaut. Iar cand am aflat ca la carma va fi nimeni altul de Zack Snyder, am zis "Hai ciao! Distractie faina." Parere confirmata de primele imagini a lui Henry Cavill in rolul Barbatului de Otel. Adica astea:




Nu-mi place fata lui, nu-mi place parul, doamne cat uras costumul si textura primei imagini e plina de seva de Snyder.

Dar trailerul arata bine, culorile nu par atat de saturate si imaginile atat de izbitoare ca in alte filme ZS, si apoi apare acel nume acolo la producer, acel Christopher Nolan, care schimba cam tot. Da stiu ca e doar producer, dar nu va lasa sa devina si acesta un film atat de mediocru in ciuda imaginilor frumoase. Iar oricum problema lui Snyder este incapabilitatea de a creea persoanje si poveste, dar de data asta se vor ocupa  David S. Goyer si Jonathan Nolan de partea asta, deci el chiar nu trebuie sa se chinuie chiar atat de mult, nu? Adica poate iesi ceva bun, nu? Adica poate chiar ceva interesant, nu?

Mai ales ca filmul este un reboot cum e la moda momentan (peste doi ani vom avea parte de Iron Man: The Forging), dar considerand filmul anterior care era o semi-continuare fara mare succes la filmele originale care nu chiar s-a adaptat curentelor contemporane, cred ca este o ideea buna sa-l rebooteze. Da e tot plictisitorul de Super-Man, si costumul, care mereu a fost tampit, arata si mai tampit, dar e totusi sub supervizarea lui Nolan, si actiunea  nu e vreo schema de imbogatire rapida marca Lex Luthor, ci il vom avea pe General Zod, care e o provocare mai intensa si care va impiedica folosirea la fiecare pas a kryptonitei naibii, si care e jucat de Michael Shannon, ceea ce este o alegere magnifica. Si Amy Adams in rolul lui Lois Lane, ceea ce este absolut neutru.

Adica cred ca va fi ok. Macar ok.

No comments:

Post a Comment